santa amalia

Santa Amália

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It was a big challenge: repositioning the brand and launching a new type of pasta. Before that research and more research was needed. Consumer surveys convinced us that the company needed a brand rejuvenation strategy. We devised a new concept “Celebrate good times”, launched in a commercial with an emotional appeal voiced over by Débora Falabella:

 

 

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A series of commercials followed spelling out our campaign concept: “Good times call for pasta. And pasta is Santa Amalia”. The adverts “Romance”, “Family”, and “Friends” offered recipes to celebrate good times.

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It was time then to launch the new product: Specialle. Its differential: it never gets sticky even without oil. We created commercials and graphic materials that challenged consumers with a question. The result surprised in speed and magnitude: in only 1 month, sales growth was 204%.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jwRaUpBfmmI&feature=youtu.be

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At the point of sale we promoted a “White Invasion”, which differentiated us immediately from the competition:

 

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We also took the brand to the internet. A new site (check it out here) and social networks brought surprising and immediate results and continue to strongly engage: our Facebook fan base grew by 1.275% after only 2 months. In addition to daily posts that attract great attention, we’ve created a web series that shows how easy it is to create delicious recipes with Santa Amalia. It is called “Santa Amalia in 1 Minute”, it has released more than 20 episodes. Check out three of them:

WEBSERIE GNT

E essa história continua. Em parceira com o GNT criamos uma websérie para tangibilizar o conceito “Momentos São Feitos para Dividir”.

Contamos histórias reais de reencontros familiares cheios de emoção, que sempre são celebrados ao redor da mesa com uma boa massa.

SPECIALE NA COZINHA

Para divulgar a linha premium Speciale, criamos uma parceria com um chef nacionalmente reconhecido.

Ensinando técnicas culinárias e convidando seguidores para um jantar especial, mostramos que uma boa massa é perfeita para embalar momentos inesquecíveis.

NAS REDES4

E nova estratégia de mídia foi desenvolvida. Nos juntamos com plataformas líderes em audiência para levar a suculência ao Brasil inteiro através de Product Placement.



muito mais

Em 2019 muitas surpresas virão. Ampliamos o significado de  “suculência” com um filme sensorial cheio de sabor. Além de mídia trueview segmentada por busca, um grupo de discussão no Facebook e várias ações digitais ao longo o ano. Os projetos já estão saindo do forno. Vem pra mesa?

Filme Suculência

Truview

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